niedziela, 16 grudnia 2012

upust


Trafiła mi się aktualnie do naprawy pralnicowirówka (duża) firmy Prama z Kielc. 
Chciałbym zapytać czy ktoś kiedyś naprawiał takie urządzenie i wie na jakiej zasadzie działa zawór spustowy, ten w skład którego wchodzi mały silniczek indukcyjny z reduktorkiem? 
Z cewki są trzy wyjścia przy czym podłączone są dwa L1 i N , a co z trzecim. Próbuję to naprawić (padła cewka) ponieważ koszt tego jest zaj... bardzo duży. Sama cewka 240 zł a cały zawór 750. 
Proszę o pomoc jeśli ktoś kiedyś naprawiał coś takiego. Dzisiaj pojechałem w inne miejsce gdzie też mają podobną pralnicę i sprawdziłem ten zawór. Jednak jest odwrotnie niż podawał . 
W trakcie prania zawór jest zamknięty separator - na cewce cały czas jest napięcie. Zanik napięcia powoduje otwarcie spustu przez sprężynę. 
Dziwi mnie tylko, że przez cały czas trwania prania (zasadniczego) silniczek stoi zablokowany, (po dojściu do położenia krańcowego) grzeje się jak diabli i nie ma żadnego chłodzenia. Stare pompki z silnikiem indukcyjnym miały chociaż wiatraczek. Tutaj silniczek zamknięty jest w plastikowej puszce bez dostępu powietrza. 
Widocznie tak ma być wg producenta. kupiłem w komisie w/w pralnico-wirówkę prama pw 20 z widocznym wyżej zaworem spustowym. sprawa wygląda tak, chodzi o programator a dokładnie o jego pamięć o nazwie eprom, wyprodukowany na zlecenie separatory prama przez firmę mus. problem polega na tym że pralka się resetuje w wybranym chyba przez siebie separatorem :) momencie. miałem magika który coś tam z nią ćwiczył i próbował ale się poddał i nie odbiera teraz tel. szukam rozwiązania, nowy programator...prama nie jest producentem a firma mus zrobi to tylko dla nich. prama jak się okazuje wycofała tą pralnice z produkcji i programatora kupić nowego separatora nie można. jest jeszcze opcja zrobić od nowa programator, spory pewnie koszt ale niema chętnych w okolicach warszawy. znalazłem gościa na śląsku ale do zrobienia potrzebuje pralnicy na miejscu, a ona waży 600kg. myślałem również o zrobieniu włączników klawiszowych i zrobić z niej półautomat ale znów niema komu. ja zrobić tego nie potrafie a fachowca w okolicach wawy również brak. 

w temacie to zawór działa bez zarzutu. 
chętnie nawiąże kontakt z człowiekiem który usunie mi tą usterkę jakkolwiek, byle bym mógł wykorzystywać moce przerobowe tego sprzętu, mam 2 takie pralki i obie wymagają reanimacji elektronika-magika. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz