piątek, 5 maja 2017

zaleta

Moje wyżej podane obawy pojawiły się głównie po rozmowie z teściami. Oni mają kocioł na węgiel. Jak opisałem pompę i porozmawiałem na jej temat to sam nabrałem wątpliwości. W sumie i tak bym z niej nie zrezygnował, ale jakieś tam wątpliwości się pojawiły. A dzisiaj przyszedł do mnie teść poradzić się, jaką pompę do siebie wybrać, bo ma dość palenia węglem... chyba pompę powietrzną weźmie i pewnie będzie dogrzewał w najzimniejsze miesiące węglem, albo małą PC powietrzną tylko do CWU.
Myślał wcześniej o kolektorach słonecznych, ale powietrzna PC bardziej sensowna, bo latem też są pochmurne dni. Więc PC pewnie grzanie CWU w podobnej cenie wyjdzie co kolektorem w słoneczne i grzałką w pochmurne dni. A zaleta taka, że można cały dom dogrzać jesienią i wiosną i ewentualnie schłodzić.Robiąć rozdzielacz DZ w jakich średnicach mogę się poruszać.
Logika nakazuje że nie powinien być średnicą mniejszy niż, rura PE.
Pytam bo powiedzmy że mam dojście do rur nierdzewnych i TIG-a więc mógłbym sobie stosunkowo tanio taki kolektor zrobić.

Rotametrów chyba tez nie potrzebuje skoro bedę pilnował aby wszystkie pętle mialy równą długość?
Myślę że powietrzną PC można kupić taniej niż za 24 tys. PLN. Różnica w marce sprężarki, sterowniku i w COP.  Policzyłem, że przy obecnej technologii wystarczyłoby przeznaczyć 15m2 dachu na baterie słoneczne, żeby zapewnić ogrzewanie domu "okołopasywnego" jak mój przez cały rok za darmo.
Problem polega na magazynowaniu - od lata do zimy...
Niestety bez magazynowania energii nie starczyłoby mi dachu - potrzeba by 310m2 na ogrzanie domu w grudniu, bo w tym miesiącu największe zapotrzebowanie i najmniejsze nasłonecznienie
Jak już ma kocioł na wszystko, w tym węgiel, to w największe mrozy może w nim palić.
Właśnie na 300m poziomy spiralny chcę - da radę, ale wolę całą działkę zająć. Gdybym miał więcej miejsca to bym się w ogóle nie martwił tym.
Wiesz, akurat u mnie ten kolektor to trzeba naprawdę dobrze zaplanować, bo bardzo mała działka jak na powierzchnię ogrzewaną domu 220m2 (+ garaż do 7'C zimą). Wolnej działki około 300m2, więc pewnie trzeba by całą dobrze wykorzystać, żeby ogrzać dom.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz