czwartek, 7 grudnia 2017

worek

 jeszcze jedne temat, który muszę ogarnąć w ciągu następnych ok 2 tygodni - mówiłem się na niedzielę z murarzem, że mam go przywieźć i on chce oglądnąć co i jak na miejscu zorganizować. Start robót wspomniał na ok 10 marca.  W sklepach ogrodniczych pytałem. Trochę drogo, bo wychodzi 1000zl/m3, gdzie ja kupię w workach 125L za 180zł/m3  na etapie kupowania betoniarki, bo mój murarz to już nie robi tego zawodowo, a u mnie zgodził się "z polecenia". No więc szukam sobie tych betoniarek i o dziwo znalazłem odpowiednią w Leroy Merlin - bo wiecie: do Mielca dotarła cywilizacja i mamy swój market budowlany

Jeszcze wczoraj byłem zapytać czy oferta internetowa również obowiązuje w sklepie stacjonarnym (nie obowiązuje), bo zestaw betoniarka+taczki był tańszy niż sama betoniarka.

- No dobra, nie macie to nie, kupię samą betoniarkę - 1099zł za 185L - mi pasuje. Ale podjadę jutro dostawczakiem, bo była już skręcona i gotowa do pracy. Jak powiesz "fundamentową" to nie zdziw sie jak zaproponują Ci papę 7,5mb za jedyne 150-280zł. Ja mam dobrą papę za ok 62zł za 7,5mb termozgrzewalną (chociaż jej nie zgrzewam). Miałem też taką zwykłą na tekturze i była bardzo słaba. Ta moja jest od swisspor pve250s40 czarna mamba i ją mogę polecić. Wstępnie coś o papach czytałem i tyle pamiętam, że te na tekturze nie są w ogóle przeznaczone do fundamentów. Po krótkim czasie tektura całkiem się degraduje i masa asfaltowa nie ma na czym trzymać spójności i kształtu.

Właśnie dziwiłem się dlaczego niektóre papy, chyba isopal, kosztują jakieś chore pieniądze, ale kto bogatemu zabroni? Zwłaszcza, że mam zamiar dać 2 warstwy. Tak sobie liczyłem (sketchup do takich rzeczy jak długość ścian czy powierzchniado ocieplenia jest zajebisty ), że mam 70mb fundamentów do przykrycia. Mogę rolkę o szerokości 1m ciąć na trzy paski? Musi papa zwisać z brzegów? Jak nie to wystarczy 50mb papy o szer. 1m .

No i jadę dzisiaj, teść przyjechał swoim Vito, wszystko fajnie pięknie. Cena przez noc podskoczyła do 1299zł. papa pod ściany nośne. Trzeba się przy jej wyborze specjalnie spinać? Czy pojadę na skład budowlany i poproszę o papę podkładową fundamentową i mi dadzą taką, że nie będę żałował?

- Nosz kurka. Really?
- Ano miesiąc nowy, cena miała się zmienić to się zmieniła.
- A kurka nie było mi o tym wczoraj powiedzieć? Tak to byście sprzedali taniej. Teraz nie sprzedacie w ogóle.


Ilość potrzebnego perlitu policzyłem przyjmując, że pustak w połowie jest pusty i wyszło mi, że do każdego zmieści się ok 9L perlitu x 230 pustaków wyszło 2m3 z groszem. Więc zamówiłem 2.5m3

Temat do ogarnięcia to perlit do pierwszej warstwy pustaków. Tak zasugerował trochę sobie o tym poczytałem - wydaje się, że to dobry pomysł. Niestety ciężko mi coś w swojej okolicy znaleźć.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz