sobota, 13 października 2018

ruchy

Olej tech perlitycznych krętaczy, naruchaj jakiegoś sprintera, albo innego dostawczaka i jedź do Bełchatowa, czy tam gdzie to dają. Daleko nie ma, a na różnicy w cenie kurs się odrobi. Możesz też stanąć nad brzegiem tego wyrobiska i wypalić cygara, albo zwyczajnie z piec minut pokręcić głową i wybałuszyć gały, to będziesz miał i wycieczkę krajoznawczą zaliczoną, więc i coś dla ducha i dla portfela.1) zawitała na budowie i betoniarka, kupiłem o poj. 190L i ok 150L zasypowej, na dwa worki cementu powinno starczyć na każdy zasyp. jeszcze szarpnąłem się na wiertło 18mm pod SDS MAX i szło jak w masło. No może w 4 przypadkach na 6, bo w dwóch musiałem się otrzeć o zbrojenie w ścianie fundamentowej. Taka rada na przyszłość: jak nie jesteś pewny czy znajdziesz coś niespodziewanego w tym, w czym wiercisz, nie bierz wiertarki między nogi  na szczęście ja to wiedziałem i jak mi parę razy wyszarpnęło te 1300W z rąk to byłem na to przygotowany...- podłoga z podłogówką w różnych wariantach pokrycia wierzchniego: 0.097-0.098
- skosy (28cm wełna+GK+blachodachówka): 0.142
- ściany zewnętrzne (25cm ceramika + 20cm
I chałupa:
- podłogi grzane: 230m2
- kubatura: 550m3, ale może ciut więcej po podniesieniu ścianki kolankowej (nie wiem czy to uwzględnili)
- zapotrzebowanie na ciepło: ~6900kWh
- zapotrzebowanie 30kWh/m2/rok
Jak mostków cieplnych nie narobidz i dasz dobre okna, to może się udać. Jeszcze dom musi być szczelny, czyli najtrudniej dobrze zrobić skosy, no i trzeba WM, bo inaczej nie ma szans na taki wynik.
dach 0,122 GORZEJ
dach 0,131 LEPIEJ
ściana 0,118 LEPIEJ
okien też raczej nie przeskoczysz bo mam naprawdę niskie współczynniki, chyba że ja mam bardzo duża powierzchnię szkła w stosunku do ciebie ale nie sądzę. 32m2 (okien)

podłogi 134m2 ("prawie" dwa razy mniej?)
kubatura 414m3
zapotrzebowanie 6072
zapotrzebowanie 45 kWh/m2/rok ?

Dziwnie to wychodzi przy twojej powierzchni ale może dlatego że ja mam
I tak uczciwie pisząc, to jak masz grzać drogim prądem, to nie na to sensu.
Jeżeli pompa ciepła gruntowa bierze ze ściany 1/3-1/4 swojej mocy grzewczej to by wychodziło, że zużyje 1700-2300kWh. Nawet w zwykłej taryfie (0.66zl/kWh) wychodzi mi 1500PLN/rok za ogrzewanie.

2) myślę, że wydanie 120PLN na długi brzeszczot do piły szablastej było BARDZO DOBRYM pomysłem:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz